טרנדים לשנת 2018 בתחום חווית המשתמש (UX)

כותב: משה שחם, תאריך: 04.04.18

באופן כללי, עיצוב מוצלח של חווית משתמש מתבסס על מחקר, ניסוי וטעייה ושיפור מתמיד תוך התייחסות לטרנדים.

טרנדים יכולים בקלות להוות מקור השראה – אתה עלול לחשוב על טרנד מסוים כקיצוני או משעמם, אך אולי זהו הדבר שיצית את ניצוץ היצירתיות שלך.

מסיבות אלו ואחרות החלטנו לבדוק מהן דעות מומחים לגבי הטרנדים והמגמות החמות לקראת 2018 בעולם הUX.

 

אסתטיקה

חלק מן המומחים מאמינים כי אסתטיקה ברת השגה היא "הדבר הבא" בתחום עיצוב חווית המשתמש.

ג'יין פורטמן – יועצת וסופרת בנושא UX כותבת: 'במונחי עיצוב גרפי, כבר ליטשנו את האפליקציות הפופולריות עד הירח וחזרה. אולי יותר מדי אם ניזכר בעיצובים של סקייפ ודרופבוקס ב2017.' לכן טוענת ג'יין, 'כרגע עלינו ליצור אסתטיקה ברת השגה עבור יוצרי SaaS ברחבי העולם. משום שכאשר נקבל מוצרי SaaS איכותיים יותר ויותר מדי שנה, נוכל לצפות לעוד גל של מסגרות ופתרונות UI מוכנים.'

 

עיצוב חדשני

מעבר לאסתטיקה, ישנו גם רעיון העיצוב הטוב לכשעצמו.

ג'ו נטולי – יועץ וסופר בנושא UX מספר כי הוא מקווה ש2018 תמקד מחדש את רעיון "העיצוב" באמת. בעיניי ג'ו 'עיצוב באופיו האמיתי הוא חשיבה אסטרטגית ופתרון בעיות.'
בנוסף, ג'ו טוען כי 'כתעשייה אנו מסתמכים יותר מדי על הטכנולוגיה כשזה נוגע בעיצוב ובניית מוצרים דיגיטלים. הבחנתי בעובדה שכשאנשי מקצוע מדברים על
UX, הם מדברים בעיקר על כלים. יותר מדי שיחות מתמקדות בטכנולוגיה, מסגרות או ערכות עבודה, והיחס כלפי נושאים אלו הוא כאילו שימוש בהם אוטומטית מבטיח חווית משתמש ועיצוב טובים.'

בשל כך טוען ג'ו, הרבה מוצרים נכשלים. אפליקציות, אתרים, מערכות – והסיבה היא כי הם מעולם לא עוצבו כראוי מלכתחילה. והפתרון לכך פשוט, אנשי הUX חייבים להבין שעיצוב טוב צריך להיות בלב המוצר בכדי שהמוצר יספק חווית משתמש טובה באמת.

 

אתה הסיסמא שלך

תחום חדש בנושא העיצוב וחווית המשתמש הוא אימות ביומטרי.

אימות ביומטרי מאפשר לפתור את בעית הסיסמה, כאשר אנו מתקשרים עם שירות דיגיטלי, לעיתים קרובות אנו משתמשים בסיסמה בכדי להתחבר אל השירות. אנו נאלצים לדלות מידע מהזכרון ולכתוב אותם בכל פעם כשאנחנו מתחברים ממכשיר חדש. מדי פעם אנו משתמשים ב"איפוס סיסמה" כשאנו לא זוכרים את הסיסמה ובשל כך אנו נאלצים לעקוב אחרי פרוצדורה ארוכה ומשעממת כדי לאפס את הסיסמה שלנו. זה ברור כשמש ששיטת האימות הנוכחית מיושנת.

אימות ביומטרי יאפשר המנעות מהרבה פעולות מיותרות.
עם אימות ביומטרי אינך צריך להזכר בפרטי ההתחברות שלך, הגוף שלך הוא בפשטות, פרטי ההתחברות שלך. ובכלל, שיטה זו כבר מאוד פופולרית בקרב משתמשי הסמארטפון. לפי אפל, משתמש האייפון הממוצע פותח את המכשיר שלו 80 פעמים ביום, 89% מהמשתמשים ב
Touch ID.

ניק באביץ' – עורך ראשי בחברת UX-Planet מספר כי לדעתו רוב מכשירי הטלפון המודרנים שמאפשרים אימות ביומטרי, משתמשים בסוג של Touch ID עבורו. אך בשנה הקרובה, אנו נראה מעבר לכיוון זיהוי פנים, פשוט מכיוון שזה דורש הרבה פחות מאמץ מהמשתמש.

פחות אי בהירות

אנשים משתמש במגוון רחב של מוצרים מדי יום – טלפונים, שעונים, מכשירי מציאות מדומה, מכשירי בית חכם וכולי, בשל כך נוספים עוד ועוד ממשקים מורכבים לחייהם וכל הממשקים האלו צריכים להיות קלים להבנה ושליטה בכדי להיות מועילים. כדי להשיג זאת, על המעצבים החובה להבין באמת כיצד אנשים מתנהגים עם כל המכשירים הללו – וכיצד המכשרים מתנהגים עם האנשים ולעצב בהתאם לאינטרקציה.

עיצוב חווית משתמש טובה ב2018 צריך לשאוף להסיר כמה שיותר חוסר בהירות מאיך שהממשק נראה ולעקוב אחרי קווי עיצוב ברורים ומוגדרים.

 עיצוב תלת מימדי

עוד תחום אקטואלי וחם בנושא העיצוב הוא העיצוב התלת מימדי בתחום חווית המשתמש

"אני מאמינה שב2018 נראה הרבה חוויות משתמש תלת מימדיות, ושיפור בפעולות תלת מימדיות בסביבה דו מימדית. כמתכנת, עליך להתחשב באיך הממשק שלך יתנהג בסביבה תלת מימדית כגון מציאות מדומה או סרטון 360º 
כך טוענת ונסה ווניק – מומחית UX וUI בעלת דוקטורט.