UX של תהליך הצ’ק אאוט במובייל באתרי מסחר

כותב: משה שחם, תאריך: 02.04.18

שיפור יחס ההמרה ע"י שיפור שוטף של הUX בהתאם לפסיכולוגית המשתמשים במובייל הוא תהליך מאתגר. UX של תהליכי מכירה במובייל חייב לקחת בחשבון את אופן התנהגות המשתמשים ורמת הציפיות שלהם מהאפליקציה. משתמשי מובייל נמצאים בזירה שמצריכה חלוקת קשב והם גולשים תוך כדי נסיעה או פעילות אחרת, בדכ אין להם יכולת לבצע המרות דרך המובייל כי הם לא זמינים להתעמק ולשוטט באתר באופן רציף וזה מסביר את הבעייתיות שהרבה חברות חוות כשמצד אחד יש עלייה משמעותית בגולשים במובייל ומצד שני הם לא ממירים מספיק ויחס ההמרה יורד. אז מה צריך לעשות כדי לסייע לגולשים להתגבר על אתגרי הקשב וכן לבצע רכישה

אז הנה כמה טיפים שאספנו שיעזרו לכם לשפר את הROI באמצעות שינויים בUX, חלקם פשוטים וחלקם מורכבים יותר:

  • עודף שדות למילוי- מומלץ להוריד שדות מיותרים. אחת הבעיות של טפסי רכישה הם מידע מיותר שהגולש מתבקש למלא שמשמש כל מיני מטרות שיווקיות אבל לא את תהליך הרכישה (כגון: מילוי תאריכי יום הולדת).
 
  • Upsell בסל קניות- בד"כ, אם בכלל, מוצרים משלימים מופיעים בדף מוצר (בהרבה חברות ,גם מובילות, משום מה מוותרים על האפשרות הזו). הופעת מוצרים משלימים בסל קניות יכולה לשפר מאוד את יחס ההמרה.
 
  • הבלטת כפתורי אינטראקציה כגון: כפתור חיוג, כפתור לשמירה מאוחר יותר (אמרנו שלא תמיד יש קשב להשלים את תהליך הרכישה אבל כן יש קשב בדרך כלל  לאהוב מוצר ולרצות לשמור אותו לרכישה עתידית).

  • פרסונליזציה של הגלישה – רישום לאתר צריך לאפשר לראות אלו הטבות יש לחברי מועדון, אלו מבצעים, הנחות וקופונים גם לפני שבוצעה רכישה, בכל רכישה נצברות נקודות וכגודל מספר ההזמנות והיקפן כך ההטבות מעמיקות.
  • Single Page Checkout- יתרונות משמעותיים הם מהירות טעינה, הגולשים יודעים מראש כמה שדות יש להם למלא ועוד. חיסרון משמעותי – דחיסת המידע, מאוד מאתגר לדייק ברמת הUX של הטופס כך שיכיל את כל המידע שהגולש צריך למלא ועדיין לשמור על layout שלא יבריח גולשים.  בנוסף קשה לדעת באיזה שלב של מילוי הפרטים הגולש נטש ולכן קשה לשפר את יחס ההמרה בטופס ללא משוב מהגולשים.
  • אל תחייבו אורחים להירשם על מנת לבצע רכישה זה עלול להבריח אותם.

  • משוב מודגש כשפריט מתווסף לעגלה, הרבה פעמים אנחנו נתקלים במצבים שגולשים מוסיפים מוצרים לעגלה ולא מבינים למה המוצר לא מתווסף אבל הוא כן מתווסף פשוט לא היה משוב על ההוספה.
  • אל תאלצו את הגולש להזין את אותה כתובת פעמיים – גם בbilling וגם בshipping
  • איסוף מחנות – תציגו רק את החנויות או נקודות האיסוף הקרובות ביותר ולא לתת את כל האופציות , מומלץ להשתמש ב-Apple Pay או אפליקצית גאו אחרת.

  • תנסו לצור דף צ'ק אאוט במובייל מסוג  AMP – עמוד קל, פונקציונלי ונקי מתמונות.

  • שימו דגש על הנדסת אנוש כשאתם מתכננים את גודל הכפתורים – הכפתור צ'ק אאוט צריך להיות גדול מספיק כדי שיהיה קל להקליק עליו גם עבור אנשים עם בוהן לא רזה במיוחד.

  • תזכורת אוטומטית לכך שיש מוצרים בעגלה שטרם נקנו והצעה של הנחה על מנת לסיים את תהליך הרכישה.