איך מתכננים ux שלוקח בחשבון מגבלות אנושיות

כותב: משה שחם, תאריך: 08.08.18

כשמתכננים חווית משתמש חשוב לקחת בחשבון את המגבלות האנושיות, להלן ריכוז של מגבלות אנושיות שחשוב לקחת בחשבון כשמתכננים ui ux

יכולת ריכוז וקבלת החלטות בשעות היום השונות

יכולת ריכוז וקבלת החלטות בשעות היום השונות

המסך הנ"ל לקוח מתוך הסרטון ומציג את היכולת לקבל החלטות אפקטיביות כתלות בשעות היום. אנחנו רואים מהגרף שלקראת הצהריים כשאנשים רעבים היכולת שלהם לקבל החלטה יורדת משמעותית, מזנקת מיד לאחר סיום הארוחה ושוב יורדת בשל העייפות, אחרי צהריים יש פיק נוסף של קפיצה בריכוז כשהעייפות מתפוגגת ואז שוב ירידה

חוסר היכולת לבצע יותר מפעולה אחת בו זמנית..

מסתבר שאנחנו לא ממש טובים בזה למרות שאנחנו בטוחים שאנחנו טובים בזה.

חוסר היכולת לבצע יותר מפעולה אחת בו זמנית..

ב13 באוקטובר 2011 התרחשה תקלה במכשירי הבלאקברי שלא ניתן לשלוח מהם הודעות , מה שגרם לשיעור התאונות לצנוח דרסטית 

חשיבה פרוצדורלית

למשתמשים יש ציפיות למצוא אלמנטים מסוימים ,כפתור חיפוש למשל , בבר העליון ובצמוד לה בר להקלדה של טקסט חופשי וחשוב לזרום עם החשיבה הפרוצדורלית הזו על מנת שהמשתמש לא ילך לאיבוד במרחב הדף

הסחת דעת

הדעת שלנו מוסחת מאוד בקלות ובפועל לא הרבה אנשים יכולים להתגאות בחלוקת קשב וביכולת להתרכז במספר מטלות בו זמנית לכן חשוב להתחשב באילוץ הזה כשמתכננים את סכמת הצבעים ואת המסכים. למשל חשוב לא להוסיף אלמנטים או צבעים שאין מאחוריהם הגיון פונקציונאלי. עומס של צבעים או ריבוי של אלמנטים יכול בקלות לגרום להסחת דעת ולחוסר שימוש נכון ויעיל במערכת ואפילו לנטישתה. חשוב להתמקד בקריאות לפעולה ובפעולות שעל המשתמש לבצע וכל הטקסטים, הכפתורים והצבעים צריכים לעזור לו לבצע את הפעולות האלו בהצלח

רוצים להתייעץ איתנו או/ו הצעת מחיר?