טיפים לעיצוב ux מוצלח
טיפים לעיצוב ux מוצלח
כותב: משה שחם, תאריך: 25.09.18
עיצוב ux הוא התהליך המלא של פיתוח המוצר משלב הקונספט ועד המוצר המוגמר וכולל מיתוג, ui, תכנון , שימושיות ועוד
מעצבי הux הם בדרך כלל בעלי רקע חזק באחד או יותר מהתחומים הבאים: ניהול מוצר, עיצוב, תכנות, פסיכולוגיה התנהגותית, בניית ארכיטקטורת מידע ושרטוט מסכים ואינטראקציות
המשימות השוטפות של מעצב ux כוללות: מחקר משתמשים, יצירת פרסונות, תכנון wireframes ואבי טיפוס אינטראקטיביים , בניית מבחני שימושיות ועוד
אז מהם כללי האצבע שכל מעצב ux צריך לאמץ לפני שהוא מתחיל לתכנן את המערכת?
- תתמקדו במערכת הקצה ותזנחו את השאיפה לux מושלם
- אל תתפתו אוטומטית לעשות שימוש בצבעים על מנת להדגיש מסרים חשובים , לעיתים שימוש יתר בצבעים עלול לגרום לאובדן ריכוז של המשתמש ולשימוש לא יעיל במערכת
- היררכיית המידע צריכה להיות מוגבלת במספר הרמות. עד 3 – 4 רמות ומעבר לכך השימוש בהכרח מסורבל ולא יעיל
- שימוש באייקונים – מאוד עוזר למשתמש להתמצא במרחב המסך ומעלה את הפונקציונליות, עשו שימוש באייקונים מוכרים וסטנדרטים , רק בגרסא הייחודית שלכם
- תתייחסו למשתמשי הקצה כאל בעלי המניות, אתם למעשה עובדים בשביליהם
- יש דבר כזה יותר מידי אופציות – מספר האופציות צריך להיות מוצדק ברמה השימושית. כומר אופציות שכמעט ולא ישתמשו בהן מוטב שהפיתוח שלהם יבחן מחדש
- אנשים לא אוהבים לקרוא טקסטים ארוכים, רצוי ומומלץ לשמור את הטקסטים הארוכים רק למי שמשתמש בhelp
- זמני טעינה במכשירים השונים – זמן טעינה אידיאלי הוא מתחת ל2 שניות, מעבר לזה שיעור הנטישה גדל. צריך לוודא שזמן הטעינה קצר במכשירים ניידים ברזולוציות מסך שונות ועם מערכות הפעלה שונות
- תדייקו בבחירת הטיפוגרפיה המתאימה לfeel ולמיתוג של המערכת ועם זאת תומכת בreadibility ובהבנה של הקריאות לפעולה
- אל תוותרו על תוכנית בדיקות לאחר כל אבן דרך. חשוב לבצע טסטינג עם מדגם מייצג לאחר שלב ה HIGH-FIDELITY ובאבני דרך שונים בשלב הUI והפיתוח
- תשקיעו בנגישות המערכת, אם זה לכבדי ראייה ושמיעה(כתוביות, זכוכיות מגדלת ואפשרויות zoom) , אם זה למתקשים טכנית (help) או למשתמשים שמחפשים תוכן או מודול מסוים (search bar)
ולסיום: "Focus on Results, Not on Perfect UX"
(Don Norman)
Share on facebook
