טיפים לעיצוב ux מוצלח

כותב: משה שחם, תאריך: 25.09.18

עיצוב ux הוא התהליך המלא של פיתוח המוצר משלב הקונספט ועד המוצר המוגמר וכולל מיתוג, ui, תכנון , שימושיות ועוד

מעצבי הux הם בדרך כלל בעלי רקע חזק באחד או יותר מהתחומים הבאים: ניהול מוצר, עיצוב, תכנות, פסיכולוגיה התנהגותית, בניית ארכיטקטורת מידע ושרטוט מסכים ואינטראקציות

המשימות השוטפות של מעצב ux כוללות: מחקר משתמשים, יצירת פרסונות, תכנון wireframes ואבי טיפוס אינטראקטיביים , בניית מבחני שימושיות ועוד

אז מהם כללי האצבע שכל מעצב ux צריך לאמץ לפני שהוא מתחיל לתכנן את המערכת?

  1. תתמקדו במערכת הקצה ותזנחו את השאיפה לux מושלם
  2. אל תתפתו אוטומטית לעשות שימוש בצבעים על מנת להדגיש מסרים חשובים , לעיתים שימוש יתר בצבעים עלול לגרום לאובדן ריכוז של המשתמש ולשימוש לא יעיל במערכת
  3. היררכיית המידע צריכה להיות מוגבלת במספר הרמות. עד 3 – 4 רמות ומעבר לכך השימוש בהכרח מסורבל ולא יעיל
  4. שימוש באייקונים – מאוד עוזר למשתמש להתמצא במרחב המסך ומעלה את הפונקציונליות, עשו שימוש באייקונים מוכרים וסטנדרטים , רק בגרסא הייחודית שלכם
  5. תתייחסו למשתמשי הקצה כאל בעלי המניות, אתם למעשה עובדים בשביליהם
  6. יש דבר כזה יותר מידי אופציות – מספר האופציות צריך להיות מוצדק ברמה השימושית. כומר אופציות שכמעט ולא ישתמשו בהן מוטב שהפיתוח שלהם יבחן מחדש
  7. אנשים לא אוהבים לקרוא טקסטים ארוכים, רצוי ומומלץ לשמור את הטקסטים הארוכים רק למי שמשתמש בhelp
  8. זמני טעינה במכשירים השונים – זמן טעינה אידיאלי הוא מתחת ל2 שניות, מעבר לזה שיעור הנטישה גדל. צריך לוודא שזמן הטעינה קצר במכשירים ניידים ברזולוציות מסך שונות ועם מערכות הפעלה שונות
  9. תדייקו בבחירת הטיפוגרפיה המתאימה לfeel ולמיתוג של המערכת ועם זאת תומכת בreadibility ובהבנה של  הקריאות לפעולה
  10. אל תוותרו על תוכנית בדיקות לאחר כל אבן דרך. חשוב לבצע טסטינג עם מדגם מייצג לאחר שלב ה HIGH-FIDELITY ובאבני דרך שונים בשלב הUI והפיתוח
  11. תשקיעו בנגישות המערכת, אם זה לכבדי ראייה ושמיעה(כתוביות, זכוכיות מגדלת ואפשרויות zoom) , אם זה למתקשים טכנית (help) או למשתמשים שמחפשים תוכן או מודול מסוים  (search bar)

Medical ux case study

ולסיום: "Focus on Results, Not on Perfect UX"

(Don Norman)