פרקטיקות של UX Community Design

כותב: משה שחם, תאריך: 02.04.18

כשמעצבים מערכת שמיועדת לקהילה כמו פורום,מגזין,אתרי דירוגים וציונים, אתרי שאלות תשובות ועוד חשוב לשים לב לנקודות הבאות:

  1. דינמיות – הצגת השאלות/תשובות/כתבות/מאמרים או פוסטים אחרונים או כאלו שזכו להכי הרבה מעורבות ועניין בטאב נפרד.

     

  2. תכנון של זרימת המידע כך שיוצג באופן ברור ואינטואיטיבי למשל המלצות ודירוגים לפי קטגוריות ומיד אח"כ פוסטים שזכו להכי הרבה עניין ומעורבות וכו.

     

  3. אופציית חיפוש מתקדמת – יכולת סינון ופלטור לפי העדפות המשתמשים.

     

  4. הוספת פיצ'רים לאזור האישי כגון: אימוג'ים, פילטרים לתמונות ולווידאו, יכולות עריכה, רקעים, פונטים מגניבים ועוד.

     

  5. מציאת איזון בין הרצון שלנו שגולש יבצע פעולה כלשהיא של חיבור לקהילה (הרשמה, הורדה או רכישה) לבין הרצון שלו להנות מהתכנים ללא ביצוע פעולות שאורכות זמן או דורשות ממנו מחויבות כלשהיא כגון הרשמה או רכישה ולבנות משפך מתוחכם ואפקטיבי.

     

  6. יכולת להתאים את התצוגה של התכנים ושל דף הבית בהתאם לשלב במשפך בו נמצא הגולש. לדוגמא לפני ההרשמה המסרים לגולש יהיו בעיקר  קריאות לפעולה וכל התוכן יותאם בסופו של דבר לכך שהגולש ירצה להירשם או להוריד את המדריך. לאחר ההרשמה או ההורדה כל הפעילות תהיה מוכוונת לשלב הבא במשפך: רכישה או מעורבות בקהילה כגון יצירת תכנים ומענה לגולשים, השתתפות בתחרויות ועוד.

     

  7. ארכיטקטורת המידע בעיצוב קהילה -ארכיטקטורת המידע צריכה לתמוך בכך שהגולש ישלוף את המידע הרלוונטי אליו ביותר ולכן יש לעשות שימוש חכם בתגים ובצירופים כך שיוצגו תוצאות רלוונטיות בישויות השונות באתר כגון: קבוצות, המלצות , דיונים וכו'.

     

  8. פירורי לחם – חשוב שהגולש יראה בכל שלב ושלב היכן הוא נמצא ויוכל לנווט בקלות לדף הבית.

     

  9. מיתוג אישי של המוצרים- לדוגמא: חברת קוקה קולה יצאה בקמפיין עצום שמיועד לקהילה שלה ברחבי העולם "share a cock" שבו המעריצים יכולים להזמין מארזים ממותגים של בקבוקי קוקה קולה וחולצות  עם השמות האישיים שלהם. ניתן לראות את ההדגשה של צבעי הלוגו ואת המסר של המרכזי של המותג כפי שבא לילדי ביטוי בעיצוב – צריכת קוקה קולה זה חלק מהזהות שלי וממי שאני ומהאורח חיים שלי.

10.שימוש באימוג'ים – כפתורים שמטרתם להביע מעורבות ורגש מסוג מסוים כגון: אהבתי , כעסתי, התרגשתי ועוד ועוד…וכמובן אפשרויות שיתוף ותיוג . כמו כן הפוסטים שיוצגו בפיד צריכים להיות אלו שזכו למעורבות ולאינטרקציה הגדולה ביותר . כפתורים נוספים שמעודדי אינטראקציה הם: הרשמה לתחרות, וי ואיקס ועוד וגם השימוש בהם צריך להיכלל בדירוג המעורבות. 

11. בניית פרסונות שמייצרות מעורבות והתאמת הui ux לפרסונות שתוכננו – בסופו של יום תכנון קהילה צריך לשים דגש על מעורבות . אם הקהילה מורכבת למשל מבנות 16 פאשיניסטיות אז התכנון של המידע , התוכן והעיצוב  צריך להיות מותאם אליהן ולשפה ולתחומי עניין שלהן.