כותב: משה שחם, תאריך: 03.04.18

האתגר היה איזה ממשק משתמש וכלי שליטה נתכנן לגיימר שהתגייס לצבא וקיבל לידיו שליטה בכלי רכב קרבי לא מאויש. הפתרון היה שחווית המשתמש שמתאימה לו צריכה להתחבר הישר לעולם התוכן ממנו הוא בא

מובן שזאת הייתה חוויה מלהיבה ליצור ממשק משתמש למפעילים שהם גיימרים בעצמם. MOUSE UX שימשה כחברת עיצוב UX והיינו אחראים על אפיון ועיצוב ממשק המשתמש בפרוייקט בינלאומי גדול, פיתוח רובוט קרבי למרינס.

הפרסונה:

״Adam הוא בן 21 חייל מרינס , אלוף ארה״ב ב HALO , התגייס בתור מפעיל רובוט קרבי ועבר הכשרה יעודית לכך״.

 

האתגר:

ליצור ממשק שיהיה פונקציונלי בשדה הקרב אך בה במידה יהיה כיפי לשימוש.

 

הפתרון:

למרות שהפתרון הסטנדרטי עד היום היה לפתח ממשק שליטה יעודי, החלטנו לא לעשות זאת. הרעיון היה להשתמש בקונטרולר יותר מוכר וטיבעי למשתמש, ״כלי העבודה״ שלו עם מאות ואלפי שעות נסיון הוא ה – Xbox Controller , אז מדוע לא לעשות בו שימוש?!

בתור צג חיברנו תצוגה חד עיינית, המולבשת על הקסדה. בגלל הקרבה לעיין התצוגה למעשה מתפקדת כמסך 21״ . רק מתבקש שממשק המשתמש עוצב ברוח משחקי מחשב:).

אנשי ההנדסה של בואינג היו מבועתים מהמהפכה התפיסתית הן בתפעול והן בעיצוב, לעומתם משתמשי המערכת, לא הפסיקו לשבח. המהפכה עברה בהצלחה ואנחנו חשבנו כבר על השלב הבא.

במסגרת הפרוייקט פותח Front End ב-WPF + XAML