UX כבסיס לאסטרטגיית השיווק

כותב: משה שחם, תאריך: 02.04.18

 ux מתמקד בהשגת מטרות ויעדים עסקיים. השאלות שצריכות להישאל הן: איך מסייעים למשתמשים להשיג את אותן מטרות ומכוונים אותם לכך באופן יעיל, איך בונים את המשפך בצורה שתואמת ומוכוונת משתמש, איזה מידע המשתמש זקוק לו על מנת שיסייע לו למקסם את המטרות העסקיות ואיזה מידע לא ברור או מיותר עבורו

טיפים לאיך כדאי להטמיע ux שמשרת את המרקטינג

  • אי אפשר להגזים בחשיבות של תכנון ותצוגת המידע במרחב הדף , התכנון צריך לשרת את היעדים העסקיים והמטרות השיווקיות.

  • ux טוב לא רק שמגדיל את שורת הרווח הוא גם תורם לחיבור הרגשי של המשתמש למותג או למוצר  ולמסרים שלו.

  • המותגים הגדולים ביותר מתפתחים ע"י הקהילה/משתמשים/לקוחות ומכאן חשיבות הux שהוא התשתית והבסיס לאינטראקציה מולם.

  • UX טוב משאיר גולשים באתר ותורם לSEO, ללא חווית גלישה חיובית הגולשים ינטשו את האתר ויעברו לאתרים מתחרים.

  • שיפור משפך מכירות באתר שמתבסס על המסלולים שבהם הלקוח עובר בהצלחה ועל זליגות-מסלולים שבהם הלקוח נוטש באחד השלבים מאפשר לשפר באופן שוטף את יחס ההמרה.

  • Ux הוא סאבסט של תחום ה-(CX (Customer Experience שעומד ביסודו של כל אסטרטגיית מרקטינג מוצלחת. אם נדמה את הCX לאורגניזם , הUX הוא הצד האנליטי של המח  והוא אחראי על התרגום הטכני של האסטרטגיה השיווקית. כיצד המידע יאורגן ויהיה בנוי כך שהיעדים השיווקיים ימוקסמו.

  • ביותר ויותר חברות, בין החזון העסקי לשורת הרווח עומד ה-UX.

  • האופן שבו מודדים את ביצועי הUX חופף במקרים רבים לאופן שבו מודדים יעדים שיווקיים ובסופו של דבר CRO (יחס ההמרה) הוא מדד משותף ל-2 התחומים. אם חברה ביצעה שדרוג UX למשפך המכירה באתר לדוגמא . השינוי ביחס ההמרה הוא מדד משותף גם לUX וגם למרקטינג.

  • UX הוא תחום ששם דגש מרכזי על שביעות רצון המשתמש ולכן מהווה חלק מרכזי במוניטין של החברה. חברה שיש לה UX טוב וששימוש במוצרים שלה נתפסים כחוויה טובה , גם המוניטין שלה עולה בהתאם ורמת האמון של המשתמש וסביבתו במוצרים העתידיים של החברה.

  • UX אחראי גם על מחקר צרכי המשתמשים וכשכזה הוא משמש גם כזרוע המחקר של המרקטינג. UX אחראי על בניית פרסונות של משתמשים ולמידת הצרכים, התפיסות והציפיות שלהם לגבי המוצר. הלמידה הזו נעשית באופן שוטף גם לפני הפיתוח , גם במהלך הפיתוח וגם בסופו על פי מתודולוגיית הAgile ובכך מאפשרת לרתום את הUX למיקסום יעדי המרקטינג באפן אופטימלי.

 

לסיכום

האבולוציה שתחום הUX עבר בשנים האחרונות הופכת אותו לכלי מרכזי להצלחת המרקטינג. הגבולות בין הUX למרקטינג לא תמיד ברורים ולכן עלול להיווצר מידי פעם בלבול לגבי הscope of work של צוות המרקטינג וצוות הUX אך המפתח להצלחה תלוי בשיתוף הפעולה של 2 הצוותים , במיוחד שיש חפיפה לא מעטה ביעדי הביצוע של 2 התחומים.

בחירת חברת UX שחזקה גם בתכנון וגם בUI היא משימה לא פשוטה, הרבה חברות מתמחות רק באחד התחומים ומעט עוד יותר מסוגלות לפתח מערכות מורכבות שגם מעוצבנות ברמה גבוהה וגם מאוד פונקציונלית  . מאחר ותהליך של פיתוח מערכת הוא תהליך סופר מורכב וגם ארוך מדובר בבחירה מאתגרת ולכן רצוי לבחון היטב מספר פרמטרים מרכזיים לפני שבוחרים.

השארת תגובה