טיפים לתכנון חווית משתמש מוצלחת במובייל

כותב: משה שחם, תאריך: 03.04.18

האתגר העיקרי בui ux במובייל הוא שטח מסך קטן אז איך  מארגנים את המידע כך שיהיה ברור, רלוונטי וידידותי למשתמש?

  • פעולה אחת פר מסך – חשוב להימנע מדחיסה של מספר call to actions לתוך מסך אחד מה שעלול לבלבל את המשתמש.
  • המסך צריך להיות ממוקד בפעולה שהמשתמש צריך לבצע ונקי מ"רעשים" ולכן יש לבטל אלמנטים מיותרים במסך.
  • שימוש בשטחים ריקים לבנים על מנת להגדיל את הקריאות של המסך – less is more.
  • שימוש ב-navigtion bar – הקלקה על טאבים מרכזיים שמובילים למסכים נוספים. שימושי במיוחד באפליקציות כגון משחקים לגילאים שונים או בתחומים שונים.
  • שימוש בדאשבורדים אינטראקטיביים עם אפשרות לעשות zoom in ו-zoom out.
  • עיצוב הממשק כך שיתאים לשימוש ביד אחת.
  • טעינה מהירה – חשוב להקפיד על מהירות טעינה עד 2 שניות למסך, מעבר לזה משתמשים עלולים לנטוש.
  • רספונסיביות – תאימות לסוגי המסכים השונים.
  • עיצוב אסטרטגיית מסרים – מסרים באימייל, בוואטס אפ, מסרי push באפליקציה (כגון upsell ו-resell), מסרים בניוז פיד ועוד. חשוב לקבוע תעדוף למסרים בהתאם למוצר ולמטרות ,  למשל מסרי push הכי חשובים , אח"כ מסרים באימייל וכו'.
  • UI שמרגש אנשים – יש חשיבות גדולה לעיצוב שמייצר חיבור רגשי לאפליקציה , המטרה היא שהגולש יצור קשר רגשי עם חווית השימוש באפליקציה על מנת שירצה לחזור ולהשתמש בה.
  • אמינות – משתמשים יכולים להדהים בדרישות שלהם ובשימושים שהם מוצאים לאפליקציה, איסוף פידבקים מהמשתמשים ובדיקות שימושיות שוטפות ופיתוח גרסאות בהתאם היא אחת המפתחות לחיזוק הקהילה , קבלת פידבקים חיוביים והמשך צמיחה.
  • Keep It Simple – חשוב להפעיל שיקול דעת מתי תכונה כזו או אחרת היא must או מאוד משדרגת את המוצר גם אם הוספת התכונה מעלה את מורכבות השימוש ומתי עדיף לוותר עליה ולא לשלם את מחיר המורכבות
  • תכנון מסלולים קצרים – עוד בשלב הUX חשוב למצוא קיצורי דרכים ואיך לחסוך למשתמש הקלקות מיותרות.
  • פידבקים ומשובים על פעולות – יש מגוון רחב של דרכים לבנות פידבק . חשוב לתכנן את הפידבק כך שיותאם לאופן השימוש של המכשיר וגם לפרסונה של המשתמש.
  • אינטגרציה עם אפליקציות נוספות – כגון וואטסאפ או טלגרם. הרעיון הוא להקל על המשתמשים לעשות share לאפליקציה.
  • דגש רב על אורך חיי סוללה ארוך – גם אם זה כרוך בוויתור על פיצ'רים חשוב לשים דגש על כך שהשימוש באפליקציה לא ירוקן את הסוללה.
  • content based navigation – שימוש ב toggling מתחת לתמונות או לתוכן כלשהוא. כל תג מעביר למסך אחר בהתאם לבחירת המשתמש.  ניווט בין תגים היא דרך מצוינת להציג מידע במובייל. ניווטים מוצלחים נוספים הם שלוש נקודות או תפריט נפתח, zoom in וzoom out ועוד.
  • אנימציה – במקרים רבים האנימציה מחדדת את המסר והיא צריכה להשתלב באפליקציה באופן טבעי וזורם.

 

לסיכום

למשתמשים כיום בעידן הMobile first יש אפס סבלנות לאפליקציות עם ux לא טוב ומכאן החשיבות להשקעה בUX. התחרות קיימת מכל מקום, לא רק מחברות גדולות ומבוססות אלא גם מצד בני נוער עם יכולות לגייס הון ולהוציא לשוק מוצרים חדשניים.

השארת תגובה