חוויית משתמש אדפטיבית – UX

חוויית משתמש אדפטיבית – UX כותב: משה שחם, תאריך: 03.04.18 למערכות רבות ישנם סוגי משתמשים שונים ורמות התמחות שונות בינם. נשאלת השאלה, איך מבטיחים שחווית המשתמש (User Experience UX) תותאם לתסריטי שימוש ורמות התמחות שונות באופן קיצוני?מדובר באתגר מורכב, במיוחד כשמדובר באפליקציה המיועדת לקהל הרחב. מול האתגר הזה נאלצנו להתמודד חזיתית כשעמדנו בפני אפיון אפליקציה להתקנה וניהול רשת ביתית. תוך כדי אפיון צוות אפיון ממשקי המשתמש שלנו פיתח קונספט חדשני שקראנו לו UX אדפטיבי. במרכז הקונספט עמדה

קרא עוד >>

שיטות ל-UX Testing

שיטות ל-UX Testing כותב: משה שחם, תאריך: 03.04.18 המטרה של UX Testing היא להפחית את הסיכון שהמוצר לא יהיה בשימוש או לא ישיג את מטרותיו, לשפר את המוצר ולחסוך עלויות פיתוח מיותרות ולכן מומלץ שתהליך הux testing יהיה משולב בתהליך הפיתוח כחלק אינטגרלי החל משלב האפיון , הUI ולבסוף הR&D מהן השיטות הפופולריות לביצוע UX Testing? 1.מבחני אמינות (trust test) – בדיקות אמינות מבצעים כאשר רוצים לחדד את המסרים ואת רמת האמינות של המערכת. השאלות

קרא עוד >>

המדריך ל-UX Design Research

המדריך ל-UX Design Research מה זה UX Research ? UX research או בעברית מחקר משתמשים שואב השראה מתחומים אקדמאיים כגון: פסיכולוגיה קוגנטיבית, הנדסת גורמי אנוש, טכניקות למחקרי שוק ועוד . טכניקה זו מהווה חלק ממתודולוגיה רחבה יותר הנקראת User Centered Design – עיצוב ממוקד משתמש. המתודולוגיה בעיקרה מדברת על כך שיש לדעת ולהכיר לעומק את משתמשי המערכת, מה המטרות שלהם ומה הדרכים והאסטרטגיות שלהם להשיג את המטרות הללו. מחקר משתמשים למעשה מסייע לחוקר הUX מנסה

קרא עוד >>

עקרונות היסוד של חווית משתמש

עקרונות היסוד של חווית משתמש כותב: משה שחם, תאריך: 03.04.18 המטרה של UX design הוא לתכנן ממשקים ומערכות פיזיות/דיגיטליות כך ששביעות הרצון של הלקוח ומידת השימוש במערכת יהיו גבוהים. אז מהם עקרונות היסוד של חווית המשתמש? עיצוב הUX מתמקד בחוויה – אנשים לא תמיד זוכרים את הפרטים הטכניים , זה נכון גם לאירועים בחיים. לא זוכרים בדיוק מי אמר למי מתי ולמה  אבל הם כן זוכרים מה הם הרגישו. הם זוכרים את החוויה ואת מידת

קרא עוד >>

מה זה UX | מה זו חווית משתמש?

מה זה UX / מה זו חווית משתמש? כותב: משה שחם, תאריך: 03.04.18 Ux הוא תהליך שמטרתו לפתח מוצרים שימושיים, קלים לתפעול ופונקציונאליים והוא תחום שמשלב למעשה מספר דיסיפלינות ומצריך בין היתר, ידע בפסיכולוגיה התנהגותית, יכולת מחקר וניתוח ואוריינטציה עיצובית מתקדמת, סוג של אומנות שימושית. אם בעבר דיברו על מושגים כגון: ממשק אדם מכונה, אח"כ על GUI וכיום מדברים על UX, התחום ששם דגש על התנהגות הגולשים תוך כדי אינטראקציה עם הממשק. ככל שהחברה המאפיינת

קרא עוד >>

טיפים לתכנון חווית משתמש מוצלחת במובייל

טיפים לתכנון חווית משתמש מוצלחת במובייל כותב: משה שחם, תאריך: 03.04.18 האתגר העיקרי בui ux במובייל הוא שטח מסך קטן אז איך  מארגנים את המידע כך שיהיה ברור, רלוונטי וידידותי למשתמש? פעולה אחת פר מסך – חשוב להימנע מדחיסה של מספר call to actions לתוך מסך אחד מה שעלול לבלבל את המשתמש. המסך צריך להיות ממוקד בפעולה שהמשתמש צריך לבצע ונקי מ"רעשים" ולכן יש לבטל אלמנטים מיותרים במסך. שימוש בשטחים ריקים לבנים על מנת להגדיל

קרא עוד >>