אתגרי השימוש במובייל ב2018

כותב: משה שחם, תאריך: 02.04.18

כמה תובנות על אתגרי השימוש במובייל לשנת 2018

אחד מהאתגרים הגדולים של עולם המובייל היא היכולת לזהות רגשות. זה לא סוד שגוגל ופייסבוק יודעים עלינו יותר מאשר אנחנו יודעים על עצמנו, לא אחת אנחנו משוחחים על נושא מסוים וזמן קצר אחכ קופץ לנו בפיד פוסט שעוסק באותו נושא ע"י יכולת לזהות קולית מילות מפתח, הם גם יודעים הרבה פעמים היכן אנחנו נמצאים, מהם הרגלי החיפוש והגלישה שלנו ועוד אבל הם לא יודעים, לפחות לא ברמה מספקת, איך אנחנו מרגישים בזמן נתון. האם אנחנו עצובים או שמחים , כועסים או נרגשים. היכולת להתאים את התוכן לרגשות שלנו היא בעלת פוטנציאל אגיר. למשל כשאנחנו עצובים זהו הזמן הכי טוב להקפיץ לנו פרסומות של שופינג. גם בתחום הUI UX התמקדו עד כה בעיצוב התנהגותי. התאמת התכנון והעיצוב לאופן שבו אנחנו מתנהגים אבל יותר ויותר אנחנו רואים התייחסות לעיצוב רגשי, עיצוב שמתאים את עצמו לרגשות שלנו. התחום הזה מאוד מאתגר גם כי הוא מאוד דינמי (שניה אחת אנחנו יכולים להיות עצובים ושנייה אחרת שמחים) וגם כי רגשות הן עניין מאוד מורכב ולכן ייקח לא מעט שנים לפתח את התחום ככל הנראה.

 

משפך המרות שונה במובייל

לרוב חברות מבצעות התאמה של הדסקטופ למובייל בשינויים קלים בשל הרצון לחסוך זמן וטרחה אבל בפועל על מנת לשפר את יחס ההמרה מחדש נדרש פעמים רבות עיצוב פונקציונלי ייחודי למובייל מאחר והתנהגות המשתמשים במובייל ובדסקטופ שונה לחלוטין. לבצע SCALING מהמובייל לדסקטופ לא תמיד עובד טוב מבחינת המרות. במובייל צריך לבנות משפך המרות ייחודי ,לדייק הרבה יותר ולתעדף את המידע כך שהמידע העיקרי יוצג קודם . הדיוק במובייל כאמור קריטי לשם השגת היעדים מאחר והגולש מאבד קשב הרבה יותר בקלות ולכן הצפי הוא שעולם המובייל יעבור שינוי מהותי למהיר, קל ו"רזה" יותר והדגש  על דיוק בcall to action ושיפור יחס ההמרה יהיה גדול יותר.

 

משובים אינטואיטיביים

דגש רב על משובים – משובים אינטואיטיבים שמותאמים לסביבה שמצריכה חלוקת קשב וריבוי משימות כגון  משוב קולי.

 

עיצוב מותאם לאופן השימוש

כל אפליקציה ומערכת שנבנית למובייל צריכה לקחת בחשבון עקרונות מתחום הנדסת אנוש , עיצוב תעשייתי וארגונומיה אפילו כשלא מדובר במוצר פיזי

דרכים שכיחות שבהם אנשים משתמשים בטלפון (התמונה מתוך

https://www.uxmatters.com/)

אלו היסודות אך יש כמובן מנחים נוספים בהתאם לסוג המכשיר , בסופו של דבר ככל שההתאמה לאופן השימוש במכשיר גדולה יותר כך פחות נוטשים ינטשו את המערכת/אפליקציה.

 

לסיכום

העיצוב במובייל צריך להיות מותאם לשימוש באגודלים ולא להקלקות עכבר למשל עיצוב של עמודה אחת ולא מספר עמודות שמצמצמות את המידע ואת היכולות להקליק בקלות, המידע החשוב ביותר צריך להיות במרכז למעלה, כפתורי הניווט צריכים להיות מודגשים, התנועות של אלמנטים בדף צריכות להיות אינטואיטיביות וזורמות