לגו וux מבוסס קהילה ומחובר למספרים

כותב: משה שחם, תאריך: 01.08.18

איך לגו מצליחה לשמור על היצירתיות שככ מאפיינת את המוצרים שלה ,לצלוח את מבחן הזמן ולהמשיך להיות המותג האהוב ביותר בכל הזמנים במשך עשרות שנים?

איך הכל התחיל?

בשנות ה30 נגר דני בנה קוביות לגו מעץ , לימים הקוביות מעץ הפכו להיות קוביות פלסטיק צבעוניות וסוד הקסם שלהן היה ונשאר, היכולת לספר סיפור אישי ולבנות באמצעותן כל מה שרוצים, כיד הדמיון.

לא תמיד הכל היה ורוד

בתחילת שנות ה2000 לגו נכנסה למשבר והפכה לחברה מפסידה. בסופו של יום גם חברה שחרטה על דגלה את ערך החדשנות והיצירתיות צריכה להסתכל למספרים בעיניים בכל רגע נתון.הסיבה העיקרית למשבר היא התעלמות מההוצאות ומתן חופש פעולה מוחלט ,גם פיננסי , לצוותי הפיתוח. בפועל,   הערכות היו עשירות מאוד בפרטים מה שלא דירבן לקוחות לרכוש ערכות נוספות ובסופו של דבר ההוצאות עלו על ההכנסות

נקודת המפנה – ניהול מבוסס מחקרים

המנכל החדש הזמין מחקרי שוק  על מנת להכיר לעומק את קהל היעד העיקרי. הילדים ואת הפיטר פנים של עולם הלגו – חובבי הלגו בכל גיל. מה הם מחפשים, מה הופך אותם למאושרים ומהם מצפים מהמשחק והתשובה החד משמעית שהמחקרים חשפו היא – היכולת לספר סיפור. לכאורה אתגר פשוט אבל היה צורך לפצח אותו ולדייק אותו

הפתרון – שילוב מדיות

איך מספרים סיפור באופן  הכי מוצלח , חדשני ורווחי? משלבים מדיות , המנכ"ל החדש החליט לבטל את הערכות המפסידות ולהתמקד בסדרה שמאוד הצליחה  bionicle , הוא פיתח את הסדרה באמצעות שילוב מנצח של מדיות שכללו: סרטוני יוטיוב,  סרטי לגו שיצאו לאקרנים וגרפו מאות מיליונים וכמובן ערכות משחק ובנוסף הושק מהלך נוסף מוצלח שמתבסס על חוכמת ההמונים , מיזם מוצלח ביותר שנקרא lego ideas

Lego ideas

Product Idea

דוגמא לproduct idea

לגו שואבת השראה מחוכמת ההמונים ומזמינה את חובבי הלגו להגיש רעיונות למשחקים ע"י צילום ושרטוט מודלים והגשתם לתחרות. המודלים צריכים לעמוד בהנחיות ויש עליהם מגבלות אבל היתרון העצום הוא שכל אחד ממש כל אחד עם רעיון מבריק יכול להגיש מודל . בשלב הבא בעל המודל צריך לשווק את הפרוייקט שלו ברשת, אצל משפחה וחברים וכמובן בקהילות חובבי הלגו ולהשיג 10000 לייקים ומעלה.בשלב הבא מתכנסת וועדה שמורכבת ממעצבי ui ux ומנהלים , הוועדה בוחרת מבין כל הפרויקטים שעלו לגמר את הרעיון הכי יצירתי ,מקורי ועם פוטנציאל למסחריות . החברה מפתחת את המוצר והזוכה מקבל אחוזים מהמכירות והכרה כמפתח.

ישנם מפתחים שמציגים בתערוכות ברחבי העולם ואף הופכים את זה למקצוע של ממש. דוגמא למפתח כזה הוא Sean Kenney שמציג בכל העולם ומוכר את המוצרים שהוא מכין מלגו דרך האתר אינטרנט שלו. בנוסף הוא כותב גם ספרי לגו לילדים

לינק לאתר:

http://www.seankenney.com/shop/

לסיכום,

Ux לא יכול להיות מנותק מהמספרים , גם לא בחברות גדולות ומצליחות כגון לגו. מעצבי הui ux של חברת לגו מקבלים הנחיות והגבלות של מספר פריטים, גבהים של דמויות, מגוון צבעים של הלבנים, מספר סוגים שונים של איברי גוף , גלגלים  וכו על מנת שבסופו של יום הערכות יהיו רווחיות ועדיין כל שנה מחדש העיצובים והחדשנות של הערכות של לגו שוברים שיאים חדשים של יצירתיות ודמיון. UX טוב ומוצלח הוא תמיד מבוסס קהילה, בכל שלב, משלב הרעיון ועד המוצר המוגמר צריך להיות מחוברים לצרכים של משתמשי הקשה, להבין אותם, להרגיש אותם ולעבוד איתם

רוצים להתייעץ איתנו או/ו הצעת מחיר?