טרנדים גראפיים באפליקציות מובייל ב-2018

כותב: משה שחם, תאריך: 04.04.18

 אפיון אפליקציית מובייל מורכבת בדרך כלל מ3 שלבים. בשלב הראשון נשאלת השאלה למי האפליקציה מיועדת. לאחר שבחרנו משתמש ויצרנו לו פרסונה מגיע השלב השני בו מפתחים אבטיפוס לאפליקציה. בשלב השלישי כבר מגיע חלק העיצוב, בו אנחנו מעצבים

את המראה העתידי של האפליקציה

אפקטים חופפים

חפיפה של פונטים, גרפיקה וצבעים יכולה להפוך את עיצוב חווית המשתמש ליותר ייחודית ובולטת ובנוסף ליצור תחושה של חוויה מרווחת. וזו הסיבה מדוע מעצבי UI רבים משתמשים בחפיפת אלמנטים באפליקציות מובייל בשנים האחרונות.

סיבה נוספת לחפיפת אלמנטים היא שבמקרים מסוימים החפיפה בשילוב צללים הופכת את כל העיצוב למרשים יותר ומסוגנן יותר בצורת פנטזיה.

משום כך, חפיפת אלמנטים ואפקטים באפליקציות מובייל תהיה טרנד עיצובי בשנת 2018.

מדרוני צבע

בשנים האחרונות מספר גדל של מעצבים מאמץ את מדרוני הצבע בעבודות העיצוב שלהם, במיוחד בעיצובי לוגואים, מקשים ורקעים לאפליקציות מובייל. מדוע? התשובה פשוטה. נניח ובחרת צבע מסוים, באמצעות מדרוני צבע אתה יכול לעצב תחושה עשירה של היררכיה ולצייר תמונה מרשימה בו זמנית.

מסיבות אלו קל להניח שמדרוני צבע ימשיכו להיות ורנד חזק גם בשנה הבאה.

עמימות

מרכיבים זהים יכולים לקבל משמעות שונה לאחר ששינית את מידת השקיפות שלהם. כך שכאשר מעצבים ממשק לאפליקציית טלפון שינוי העמימות של מרכיבים מסוימים היא דרך מצוינת להשגת עיצוב מצוין.  

בנוסף, הגדרת השקיפות לצבעים או אלמנטים יכולה ליצור מרקם זכוכית צבעוני עבור מרכיבי ממשק האפליקציה.

באופן כללי, זה לא משנה איך תוסיף את אפקט העמימות לעיצובי חווית משתמש באפליקציות מובייל, הגדרת השקיפות של מרכיבים שונים לחלוטין תעלה בפופולריות שלה בשנה הקרובה.

קימורים פשוטים וצורות גאומטריות

בשונה מסגנון עיצוב מסובך וניתן לשינוי, יותר ויותר מעצבים מאמצים סגנון עיצוב יותר פשוט וטבעי. לדוגמה, בהשוואה לאפליקציית מובייל עם ממשק מסובך המכיל צבעים רבים, מקשים, תמונות ואנימציות, ממשק עם קימורים פשוטים, צורות גאומטריות ומקשים יכול להיות הרבה יותר אפקטיבי עבור הריכוז של אנשים שצריכים להתרכז בפונקציות המרכזיות והפיצ'רים של האפליקציה.

צבע חזק / ניגוד פונטים – שיפור הקריאות

צבעים חזקים או ניגודיות בפונטים עוזרים למעצבים ליצור עיצוב מצוין המושכים את תשומת הלב של המשתמש. למשל, הוספת פונטים בסגנונות, סוגים או גדלים שונים יכול ליצור תחושה של היררכיה, סדר ומרווח. צבעים שונים וסגנונות שונים יכולים ליצור ניגוד חד ובכך להפוך את כל העיצוב לצבעוני ו"תופס את העין".

 לסיכום

אפליקציות מובייל מתפתחות כל שנה. הטרנדים של השנה כאן כדי להישאר וככל שהזמן יתקדם, כך אפליקציות מובייל יהפכו עתידיות יותר ויותר גם בחווית המשתמש וגם בעיצוב הממשקים