במה אנחנו הכי טובים? בפיתוח מערכות ui ux מורכבות

כותב: משה שחם, תאריך: 06.08.18

במה אנחנו הכי טובים? בפיתוח מערכות ui  ux מורכבות

במערכות מורכבות עולה הצורך בתכנון אלמנטים רבים , לשם כך נדרשת התמחות והתמקצעות ברמה גבוהה מאוד ולא כל חברת ui ux יכולה להטמיע מערכות מהסוג הזה. האתגרים רבים: החל במציאת השפה הנכונה להטמעה , דרך סנכרון בין כל סגנונות העיצוב והlayout הנדרשים עבור כל אלמנט, משובים שונים, ריבוי כפתורים ואינטרקציות עבור אותם מסכים

במה אנחנו הכי טובים? בפיתוח מערכות UI UX מורכבות

במערכות מורכבות הסיכון שחווית המשתמש תהיה לא מספיק טובה הוא גבוה

מניסיוננו האתגרים העיקריים הם:

  1. חוסר עקביות בעבודת הUI – ריבוי הגוונים , הטקסטורות, הפונטים והצבעים שנובע מריבוי אינטראקציות עלול להוביל לחוסר עיקביות של הUI ולבלבול המשתמשים
  2. כללי אצבע והנחיות כלליות שמסייעות לחסוך זמני פיתוח ועיצוב בכל הוספת feature חדש למשל באלו צבעים, פונטים וקומפוננטות להשתמש
  3. בעיות תקשורת בין הצוותים – ככל שהמערכת יותר מורכבת יש לעיתים קרובות בעיות של חוסר תקשורת בין מעצבי הUI UX לבין המפתחים מה שמשפיע בסופו של דבר על איכות התוצרים הסופיים. אחת הפתרונות הם שמחלקת העיצוב תעביר למפתחים הנחיות מפורטות ומסודרות ככל האפשר
  4. חוסר עקביות בקוד – הרבה פעמים מתכנתים מוצאים קומפוננטות מתוך מאגר ומפתחים סביבם את הקוד , כשכל מפתח שולף קומפוננטה מתוך מאגר שמצא עלול להיווצר מצב של קוד מבולבל עם סטיילים שונים שמתנגשים אחד בשני

פתרונות

  1. עבודה עם כלי פיתוח דינמיים שמאפשרים שקיפות של הקוד וקוסטומיזציה מהירה של אפליקציות וקומפוננטות התוצרים של צוותי הui ux מוטמעים במערכת באופן שמסתכרן עם תוצרי הפיתוח והרצף לא נפגע מה שמאפשר פיתוח איכותי ומהיר יותר

דוגמא לכלי פיתוח שמאפשר סביבת עבודה חיה , דינמית ומסונכרנת: https://www.lightningdesignsystem.com/

  1. כתיבת מדריכים כגון: Style Guide, כללי אצבע מנחים לעיצוב אלמנטים, מסכים , משובים, תרשימי זרימה של משובים כגון: הוספת אובייקט, מחיקת אובייקט ועוד
  2. מה שלא פונקציונאלי – לא טוב ומיותר! העיצוב במערכות מורכבות חייב להיות ממוקד שימוש על מנת לא לסבך את המערכת עוד יותר, לכל אלמנט חייב להיות סיבה פונקציונאלית לקיומו אפילו במחיר של מערכת פחות "סטייליסטית"
  3. זרימה עם סכמות מקובלות –  ישנם base lines של ציפיות המשתמש שחשוב להתבסס עליהם כשמתכננים מערכת . לדוגמא שבקליק על העכבר יפתח מסך או תבוצע פעולה כלשהיא, שבהוספה לסל יינתן משוב שההוספה התבצעה וכו'
  4. שינויי קונפיגורציה – שינוי של גודל האלמנטים, טרמינולוגיה וסכמת צבעים צריכים להיות רוחביים ואחידים בכל המערכת

רוצים להתייעץ איתנו או/ו הצעת מחיר?