עקרונות היסוד של חווית משתמש

כותב: משה שחם, תאריך: 03.04.18

המטרה של UX design הוא לתכנן ממשקים ומערכות פיזיות/דיגיטליות כך ששביעות הרצון של הלקוח ומידת השימוש במערכת יהיו גבוהים.

אז מהם עקרונות היסוד של חווית המשתמש?

  1. עיצוב הUX מתמקד בחוויה – אנשים לא תמיד זוכרים את הפרטים הטכניים , זה נכון גם לאירועים בחיים. לא זוכרים בדיוק מי אמר למי מתי ולמה  אבל הם כן זוכרים מה הם הרגישו. הם זוכרים את החוויה ואת מידת ההנאה/התסכול מהחוויה. המטרה של מעצב ה-UX הוא לייצר חוויה שנתפסת כחוויה חיובית, אינטואיטיבית וידידותית למשתמש.

  1. שימוש באינפוגרפיקות על מנת להעביר מסרים – אנשים מתמקדים בתמונות, בכותרות, במסרים מודגשים וקוראים את הטקסט עצמו ברפרוף בין אם זה בעיתונים המודפסים, מאמרים ברשת וגם במערכות.

  1. הדבר הכי גרוע שיכול לקרות למעצב הUX הוא שמשתמשים יתחילו לתהות לגבי אופן שימוש המערכת ושהממשק לא יהיה ידידותי ואינטואיטיבי עבור המשתמש הממוצע. משתמשים רוצים שימוש קל , נח, מובן, אינטואיטיבי וחשוב ביותר להכיר את פסיכולוגיית המשתמש עוד לפני שניגשים לשלב התכנון.

  1. צריך לדעת איפה ניתן להיות יצירתי וחדשני ואיפה לשמור על מוסכמות כגון: לא להדגיש שגיאות בצבע ירוק שמתקשר למשוב חיובי או הפוך, לא להדגיש מסרים חיוביים בצבע אדום, קישורים אמורים להראות כמו קישורים, כנל לגבי כפתורים, נוויגציה, urls, מיקומים של לוגו וכו'. כלומר  בכל מה שקשור לאלמנטים שכיחים לא מומלץ להוציא מההקשר המקובל.

  1. להדגיש את האלמנטים החשובים בחלק העליון של המסך כך שהמסר המרכזי יעבור – כמובן שיש לשים דגש רב על רספונסיביות כך שלא משנה מה גודל המסך הדגשים והמסרים המרכזיים יהיו קריאים וברורים בכל גדלי וסוגי המסכים.

  1. יותר גלילה פחות הקלקות – גלילה לוקחת פחות זמן מהקלקות ויציאה לדפים אחרים לכן במקרים רבים עדיף לבנות את המידע כך שהמשתמש יגלול מאשר ינווט בין מסכים שונים.

  1. רספונסיביות – המערכת צריכה להתאים לכל סוגי וגדלי המסכים.

השארת תגובה